همایش اخلاق و رسانه مبتنی بر مبنای معرفتشناسی، هستیشناسی، انسانشناسی و روششناسی اخلاق اسلامی در رسانه است.
در این فراخوان که از دو بخش تشکیل شده است، بخش اول به تبیین، بررسی و آسیبشناسی رسانه اخلاقی از بسته تکنولوژیک و کارکردی پرداخته و بخش دوم موضوعاتی همچون شاخصهای اخلاقی در حوزههای سیاستگذاری رسانه، مدیریت رسانه، حرفه بازیگری، تدوین، تهیهکنندگی و خبر مورد و بحث و بررسی قرار میگیرد.
این فراخوان از اساتید، پژوهشگران، طلاب و دانشجویان به منظور ارائه مقالات علمی دعوت بهعمل آورده است و از آنها خواسته تا چکیده مقالات خود را تا تاریخ 7/6/97 به دبیرخانه همایش به آدرس: قم، بلوار، مجموعه صدا و سیما، اداره کل پژوهشهای اسلامی رسانه ارسال نمایند.
موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) نیزیکی از همکاران برگزاری این همایش می باشد.